top of page

My First Volunteer

My first trip to Vietnam was with Abandoned Little Angels this past summer of 2015 and I can tell you that it won’t be my last! Once I got to meet the children at the orphanages and their caretakers my heart was immediately blown away! Here we are living comfortably in our clean clothes and AC blasting through our hair…of course it’s easy for us to take the little things for granted.



It’s not easy for me to see their living condition or even a child covered in mosquito bites, while my daily struggles here don’t compare to theirs. To have the opportunity to bond with these children and see them carry on with their beaming, bright happy faces despite their trying times and circumstances, changed me! Changed me for the better!



Their positive energy lit up the entire room and brought smiles to everyone’s faces and suddenly I found myself fighting back tears of joy. Joy? You ask? Well, I was reminded that life is really what you make of it. That every day is a gift! And this gift, these children do NOT take for granted! These children are happy because they are in the present!



They are immensely grateful for their caretakers’ devotion to them. They are grateful for their teachers who inspires and encourages them to strive for greatness. Grateful for their friends who they can bond with within the orphanage. And incredibly grateful for having visitors come by to visit them.


The children showed a tremendous amount of appreciation when we visited, and I absolutely loved every bit of it, even their cute costumes they put together to showcase during their performance to welcome us.


Some were unabashed to sing me a song in Vietnamese and even an English song upon my request. Plenty of them picked up quickly on taking selfies and taught me some silly poses. It was all in the name of fun. Some older kids kindly gave me a thorough tour of their classrooms and the rooms where they sleep.


I am grateful to have met the wonderful people of Abandoned Little Angels and to have this unforgettable, heartwarming experience. The main takeaway for me from this whole experience was seeing how genuinely happy these children are and the respect and love they have for their caretakers. Honestly, that’s what made me most emotional. That’s why they call it tears of joy. The smiles on these children’s faces are sustained by the support of Abandoned Little Angels.


Abandoned Little Angels’ mission and generous donors & supporters truly makes it all possible for these children’s care-takers & teachers to provide the children the resources and care they need to survive and an opportunity to be someone through unconditional love & education.


Những dòng tâm sự


Chuyến đi đầu tiên của tôi đến Việt Nam với Abandoned Lillte Angels vào mùa hè vừa qua, 2015, và tôi có thể nói với bạn rằng đó không phải là chuyến đi lần cuối cũng của tôi. Khi tôi đến gặp các em ở trại mô côi và những người Chăm sóc các em, tim tôi ngay lập tức ngừng đập. Chúng ta sống quá thoải mái và tiện nghi, cho nên chúng ta dễ dàng quên lãng những.


Thật không dễ dàng chút nào khi thấy họ sống trong môi trường thiếu thốn và bị muỗi cắn vây quanh. So sánh với những khó khăn của tôi hằng ngày thì chẳng là gì cả so với cuộc sống của họ ở đây. Có được cơ hội ở bên các em mồ côi và thấy được những nụ cười hạnh phúc trong môi trường sống thiếu thốn đó, đã thay đổi tôi, thay đổi tôi cho tốt hơn.


Những niềm vui và năng động của các em đã tỏa sáng căn phòng và mang đến nụ cười cho mọi người. Đột nhiên tôi không cầm được những giọt nước mắt của niềm vui. Vâng, Đó là niềm vui và đã nhắc nhỡ tôi cuộc sống thật sự là những gì do mình cố gắng tạo ra, và mỗi ngày là một món quà. Và món quà hôm nay là những đứa bé vui vẽ và hạnh phúc này .


Các em đang vô cùng cảm ơn những người đang nuôi dưỡng các em. Biết ơn những Thầy cô giáo đã và đang dạy dổ các em mỗi ngày. Các em cám ơn những người bạn cùng chung cảnh ngộ trong trại mô côi với các em và những ân nhân đã đến thăm các em mỗi khi có dip.


Các em đã cho tôi thấy được sự mang ơn của các em mỗi khi có các ân nhân đến thăm. Tôi rất yêu thích những lúc ở bên các em. Những điệu múa chào đón chúng tôi trong những bộ trang phục rất dễ thương của các em.


Có những em không ngại ngần hát những bài tiếng Việt và tiếng Anh theo yêu cầu của chúng tôi. Rất nhiều trong số các em đã nhanh chóng học cách selfie và chỉ tôi những độc tác trẻ còn thật là vui. Có những em lớn hơn thì đưa tôi đi thăm những phòng học và nơi ngủ của các em.


Tôi thật sự biết ơn vì đã gặp những người tuyệt vời của Abandoned Little Angels và không thể nào quên những trải nghiệm này.


Điều quan trọng của cuộc trãi nghiệm này đối với tôi là thấy được những gương mặt hành phúc của các em mô côi, và sự tôn trọng và thương yêu của các em dành cho những người Chăm sóc các em. Và điều quan trọng hơn là Abandoned Little Angles đã và đang cố giữ để đem lại những nụ cười và niềm vui trên gương mặt các em.


Sứ mệnh của Abandoned Little Angels và sự thương mến của các ân nhân thật sự đã đem lại niềm tiin cho các trẻ mồ côi và những người nuôi nâng và dạy dổ các em, để mai sau các em có cuộc sống tốt .

bottom of page